Like to share als bindmiddel in onze gezamenlijke zoektocht.

Afgelopen dinsdag ben ik naar de bruisende ontmoetingsplaats Seats2meet in Utrecht getrokken voor een bijeenkomst ‘leren met Tablets’ van LiketoShare. De organisatoren hadden een programma op maat voor mij gemaakt, om er voor te zorgen, zoals Dieter Mockelmann het in zijn inleidende praatje verwoordde, ” iedereen met een gevoel naar huis gaat dat er echt stappen gezet zijn”. Nou dat bleek om half vijf ’s middags bij mij in ieder geval ook het geval te zijn. Maar daarvoor moet je ook wel zelf je ogen en oren goed de kost geven en je mond open doen. Dat heb ik zeker gedaan.

In het eerste gesprek met Xando, bleek er al een gezamenlijk belang. Zij zijn op zoek naar leerlingen met special needs, begrijpelijk want als er een groep is die baat heeft bij een persoonlijke leeromgeving, dan is het deze groep leerlingen. Daar heb ik een hele school van vol en wij willen graag samen met partners de zoektocht doorlopen. dus wie weet wat daar uit voort komt.

Vervolgens een gesprek met iemand van Muiswerk, waar we dit jaar een abonnement op hebben genomen en komende woensdag een spoedcursus gaan volgen omtrent het werken met. Deze vertegenwoordiger volgt een vergelijkbare opleiding als ik op gebied van innovatie en ook zij zien mogelijkheden met hun product voor gepersonaliseerd leren. Die zie ik ook bij huiswerk als een opstap naar. Ook hier liggen mogelijkheden die we verder gaan onderzoeken.

En ik was hier nog niet weg of ik werd staande gehouden door Richard Bergmans van Brightcentre. en wat hij mij liet zien, deed mijn gedachten met sprongen vooruit gaan. De mogelijkheden voor een ‘centre’ waar leerlingvolg/plan systeem en leermiddelenplein samenkomen klinkt mij als muziek in de ogen. Als de doelgroepen: scholen, app-makers, uitgeverijen en beheersystemen als Zuludesk (en de organisaties hierachter) tenminste de grenzen over durven te stappen. Ik denk dat dit wel moet willen we ons onderwijssysteem veranderen.

Dus: Dieter en Hans: top dat jullie het (op deze manier) georganiseerd hebben, nu moeten de lijntjes samenkomen. (wordt vervolgd)

Geef een reactie

