Team De Ommezwaai wil verder met leren m.b.v. ICT.

Op de studiedag van 12 juni, gaven bijna alle teamleden aan mogelijkheden te zien ICT in te zetten om beter te kunnen inspelen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Dit bleek uit een onderzoekje dat ik met behulp van Kahoot heb ingebracht tijdens mijn presentatie. Dit onderzoekje was een klein onderdeel van een Prezi (zie mijn vorige blog). In deze Prezi heb ik teruggeblikt op een schooljaar uitproberen van ICT-middelen en heb ik de lijn doorgetrokken naar de ontwikkelingen van de komende jaren. Het schema hieronder heb ik gebruikt om de relatie aan te geven van de diverse aspecten die samenhangen met deze ontwikkelingen.

Plannen-Ommezwaai_mholni5

Om het niet te theoretisch te maken tijdens deze bijeenkomst en een verhaal alleen door mij verteld, heb ik een vraaggesprek met de twee ‘kleuterjuffen’ die meewerken met het Ipad-project gehouden. 

Uiteraard heb ik diverse voorbeeldfilmpjes laten zien, opgenomen tijdens vele leermomenten en heb meerdere collega’s in de zaal het woord gegeven om hun ervaringen te delen met de aanwezigen.

Het voelde goed! De collega’s zijn betrokken, vinden zichzelf nog niet vaardig genoeg, maar daar kan/gaat aan gewerkt worden. In kleine stapjes, dat moet ik in al mijn enthousiasme niet vergeten.

Een gedachte over “Team De Ommezwaai wil verder met leren m.b.v. ICT.

Geef een reactie

